Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.08.2008 00:30 - За селяни и селяндури
Автор: minavam Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2557 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 05.08.2008 01:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Селянка съм  и  го признавам. Много   се местихме с нашите и  съм  изкарала  5  години на с`ело.  Ама като  за  с`ело  говоря  баш  с`ело си  е, не  е  онова  неутрализирано  деликатно  измънкване с половин  уста  или измъкване от  термина "провинция". И  не  е някакво  градче.  А си  е  баш селце с най-много  5 хиляди  души  изнаселение.  Никога  не  съм разбирала  тези  амбиции да се пиша  голямата  гражданка, че и   корени на  благородно  потекло  да си търся.  Смешка  с пешка - във вените  ми  тече  хубава,  червена (не синя)  яка  плебейска кръв.  Защо  ли да се срамувам от нея? Родителите  ми  са добри  обикновени  хора,  дядо  ми е  имал  най-хубавата  асма в двора си,  а  бай  Иван  на  80 години, дето  живееше отсреща  до преди две години пушеше  лула и ми  викаше  всеки  път:
- Еййййййй, ко прайш  по тия  градове?  Тия там са  луди, всеки си  е фанал по  едно  камъче  и си говори с него.

Днес последователно  наблюдавах  две интересни случки. В  едно  заведение сме и  на  съседната  маса  мъжът се храни... И  го прави така че... Абе само дето не пърди. То не  беше  мляскане, то не беше оригване, то не беше  хълцане и  така нататък. Оглеждам го  скришом - нормален  мъж над  30, мацката с него го  гледа  предано в  очите. Пича си е  поръчал супа- Шммммлллллллллллук,  ССССммммммммммммук,  мляс  мляс  мляс,  мсуууууууууууум.
Яде  човека,  какво да направя. Правя се  че не  чувам. 
- Орррррриг.
- Да му дам ли салфетка?-  жално попитах  аз   селският си съпруг.
- Буаааааааааа,- носи се  от съседната  маса.
- Няма начин да не му  купя  "Алмагел", - казвам  аз,- то е било  за  тия с гастрит и оригнит.
- Не са ли го  спряли  от производството?-  тихо попита сервитьора, който стоеше наблизо.
- Да,  смениха го  с циан калий,- заклех се  аз.
Заведението  е на центъра на  центъра на центъра на  София. 
- Сссссссссселяни,-  изсъсква след  тях  ядосаният сервитьор,  прибирайки  бакшиша.
- Е,  и ние сме селяни, - казваме  ние с половинката. - Важно е да не сме селяндури.

Няколко  часа  след като  обядвахме  трябваше  да се  кача  в  офиса на  съпруга  ми в центъра на  центъра на центъра на центъра. Точно до  входната    врата с домофон видях че някакъв  господин  влиза.  Звъни ми скъпият:"Бе ти  идваш ли? Къде си? След половин час  излизам и  няма да се  засечем". Обяснявам  му  че  ей  сега  се качвам,  усмихвам се на  господина, който  учтиво   ме  е изчакал да  вляза през  отворената  врата,  благодаря му на господина   и се  опитвам да продължа. Ми не дава. Препречил ми  пътя като  полицай,  че и  с  ръце на  Ф. "Качвам се,  чакай  малко" - казвам  аз на  скъпият ми  съпруг.
- Как така  ще се качите? - строго ме пита  възрастният  господин,- вие  къде  отивате? Коя  сте?  Аз съм домоуправ...
- На втория  етаж,- докладвам, -  апартамент  4,  с табелата  "ххх". При  съпруга си. 
- Прекъснахте ме,- строго  отвърна  господина,-  А  аз съм  кореняк  софиянец, живея в тази  сграда.
- Представяте ли се?- ужасих  се  аз,-  как  можах?
- Там ли работите? На втория  етаж,  апартамент  4, с табелата "ххх"?- изгледа ме  с подозрение  господина.
- Харчене на  парите на мъжлето  смята ли се  за работа?- озадачих се  аз.
- Я ми  покажете  кой звънец натискате като ме  няма да ви  отварям вратите.
- "И това е края" - каза си  Щирлиц,- промърморих аз, натискайки  познатия звънец  на домофона.
Вратата изпищя за  отключване, но  понеже  беше  вече  отворена...
- Аре,  влизайте,- благоволи да  ми  разреши  господина.
Усмихнах му се  кротко.
- Предпочитам да  изчакам  съпруга ми  тук,- отвърнах  аз.
- Както  искате... Сссссселяни.






Тагове:   селяни,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. minavam - gino
05.08.2008 10:10
А, не, аз добре се посмях. Имам приятел който живее в Калифорния от сума ти години. Представям си как на непознат човек от първите си думи ще почне да разправя "Аз съм американски гражданин! Там живея!".
Хе хе:-)
цитирай
2. minavam - blabla1
05.08.2008 10:27
Е, защо да не бива? Хората са любопитни създания, кои грозни, кои красиви, кои прости въпреки двете си образования, кои мъдри само с основното:-)
Аз обикнах София, тук живея от много време. Като казвам много - говоря за нанайсе години. Плащам данъци, изхвърлям боклука НЕ през прозореца, чистя след кучетата си, децата ми са възпитани. Това е по-важното за мен, а не кой в коя географска точка е роден.
цитирай
3. minavam - blabla1
05.08.2008 10:48
Може би това ще навреди само когато се занимаваш единствено с това?:-) Инак от време навреме за разтуха не виждам защо да е опасно за онова вътре в нас.
цитирай
4. kremche - Аз пък паркирам на паркинга на оп...
06.08.2008 21:26
Аз пък паркирам на паркинга на операта. И един буден гражданин от ведомствения им в миналото блок ме хваща на къси и ме пита : Защо спирате тук? В операта ли работите? Аз му се усмихвам мило и му казвам: Не, но много бих искала. Оставих го да се опитва да вдене какво съм му казала .....
Другия изпитан начин е :
на въпрос :Къде отивате
отговор: Въпросите ги задавам аз.
Винаги действа.
цитирай
5. minavam - Крем:-)
06.08.2008 21:32
що се заяждаш бре?))) Остави ги да се кефят на произхода))) Има едно клипче в ютуб дето в коментарите към клипа заснетите българчета ги изкараха тарамбуки, цигани, араби, монголци))) Ако знаеш как се хилих тогава)))
цитирай
6. kremche - Ми що - те първи почват. Аз иначе съм ...
07.08.2008 09:03
Ми що - те първи почват. Аз иначе съм си за мирното съвместно съществуване. Ама айде да не ме настъпват по опашката де! :)))
цитирай
7. minavam - Моите приятели кореняци-софиянци ...
07.08.2008 09:21
Моите приятели кореняци-софиянци с по две висши образования и дългогодишен живот в чужбина никого не настъпват по опашката - първите 7 години, нали знаеш:-))) Другите... какво да ги мислим)
цитирай
8. minavam - 11. ketbaloo
07.08.2008 16:49
Извъобще не ме интересе, но да очакваш някого с отворена врата да влезе и да му направиш един разпит след това - това е нещо от паралелна вселена, ако не иска да му влизат във входа тям някакви да не ги пуска.

Тази история имаше продължение, този кореняк-софиянец нали е домоуправ (и тук го прекъснах, как можах) идвал за парите за входа при съпружето и очаквал моята Половина да не му плати. Не бих имала нищо против да бъзикна кореняка, но да изпадна толкова долно... Виж как хората съдят другите по себе си.
цитирай
9. minavam - 11. blabla1
07.08.2008 20:34
Кой каза че не съм? Идея си нямаш на какви съм попадала и на какво съм се наслушала. И българи, и турци, и цигани, и евреи:-) И с чиста съвест мога да кажа че качествата на човека не зависят от произхода му.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: minavam
Категория: Изкуство
Прочетен: 524043
Постинги: 231
Коментари: 693
Гласове: 2114