Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.06.2008 20:58 - За кучета и хората.
Автор: minavam Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6872 Коментари: 42 Гласове:
0

Последна промяна: 06.06.2008 10:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Не си взимайте куче. Това ви го казва човек който   е с кучета  от  много години. Поправка - аз съм човекът  с хубавите и   гледаните  кучета.  С онези, дето като ви подминем,  ви спират погледа.  Аз съм  онзи човек, когото вие питате :"Ама моето куче  защо не  изглежда така?!". Познахте ли се?  Добре дошли в ада.
Искате си  едно плюшено  гуци-муци в къщенце. Няма  лошо. Или децата ви  го  искат,  или вие  сте го  искали  като  дете. Бе  искате си го. Даже  и порода сте си  избрали: обикновено това са  йорките на гламурните  мадамки, кокерите заради  външността  им,  лабрадорите или  голдъните, колита заради  синдрома на  "Ласи".  За горките  овчарки  дума  де не  отварям, щото  ще стане  война. Сиреч искате да си вземете уж  нещо сладурско и  от реклами. Излизате  от вас и  се шмугвате  в най-близкия  зоомагазин,  там давате  пачката и се сдобивате  с куп проблеми под формата на  едно пале. Или  просто  харесвате песа на комшията,  чакате  кучило  от него и  взимате  пале. До тук  добре- купуването  е най-лесната процедура  в този  цял процес. А  после? Ако  сте се подвели по модата и  взели  дакел-кокер-булонка  то  както и да е, ама  ако  комшията на  братовчеда ви на  зълвата имал в едно село  край Горно Нанодолнище  едно  дого  аржентино( или питбул, или стафорд, или Московска  Стражевая, или кавказка  овчарка, или каракачанка) тоест по-едро куче, дето  има малки в момента, и ще ви  излезе   без пари - колко  от вас ще откажат на подобна  оферта? И безмозъчно  взимат     едно  животно в дома си,  радвайки се  че  не трябва  да плащат?
Айде като  видите следващият път  едно  лъскаво,  гледано,  хубаво, възпитано куче, не досаждайте на стопаните  с въпросите си.  Ще ви  обясня защо  нашите  кучета  изглеждат така:

Храна: когато  взимах  моят пес,  дадох си  ясната сметка че ако го храня с бульони-пилешки крака-хлебец-саламчета,  то не бива да  очаквам от него да  порастне и да  изглежда като  кучетата от   рекламни списания. Защо?  Защото  кучето  не е прасе. Вярно е  че нашите  баби-дядовци държали  кучетата си на верига в двора и  са ги  хранили с помия. Само че  ако  искате  да имат добре  гледан домашен  любимец,  престанете да го  хранете  като прасе.
Аз имам  космато  куче.  Срещаме се в градинките с някакъв си стопанин с  мъжкар от същата порода, и той пита:- Бе вашия  що  изглежда така?! Ама лъскав, ама космат,  ама  як, с ко  го хранете?!
Обяснявам на  младежа с какво  храня  кучето  си, и той изпада в шок:
- Кфо?!  Аз да  храня  песа си  така?  да бе!

Вижте, мили стопани,  не можете  да ловите  маймуни с трици.  Или  хранете  кучетата си  с качествена  храна (натурална или суха вече  е ваш проблем на  избор)  или не се разочаровайте  от поради  факта  на несъответствието между  качеството и ...качеството. А тази  разлика   също струва пари.  Уверявам  ви. 

Грижи: разбрахме се с храната. Айде да минем към  физиологията. Всяко  едно куче се напикава,  сере, повръща. На всяко  едно от тях често може да ви се наложи  да бършите  локви и торти,  гурелясали  очи,  мръсни  уши, да промивате  на мъжкарите  белезите  след поредния  побой  да не  гноясат, да  им промивате  пишока  ако  направи  възпаления на простатата.
Тази тъпня със ситуацията "нека женската да роди  за здраве" откъм страната на  ветеринарите  ми  е  повече от  странна. Искам да се допитам до  раждалите  жени:  какво здраве  им е  допренесло  раждането? Мислете.  И анализирайте.  

Външен вид: това с къпането  веднъж годишно го забравете. Имате си  го  интернета. Бръкнете в него. И не се дръжте като  ония от  маалатъ. Имате си търсачката.  Дори в  българския интернет има  изобилие  от инфо. Всяко  едно  животно  им а нужда  от  хигиена. Късокосмести  също.

Възпитание:   Ама   как ни  аплодират. Ама истерия.  Ама  кеф.  Няма тайни бе:    аз не  извеждам кучетата ми   на по  10  минути сутрин-вечер.  Аз  правя  всичко  възможно да   им  осигуря  максимално движение. Плюс - ние  се  упражняваме и се наблюдаваме   всеки  ден. Всеки. Божи. Ден. За ваш  ужас даже  и на работа  ходя. Помислете си  колко  време отделям за  възпитание, корегиране и  наблюдаване  за  кучетата ми. За да може  те да са  възпитани,  адекватни, не  създаващи проблеми, градски  чада.

Легендите  около кучкарлъка:  Кой ви е казал  че като  купите  породистата женска  ще  имате  цял бизнес  да  си  платите апартамента  едва ли не? Бе не, няма да спечелите  пари. Не ме  гледайте  така - няма бе. Впрочем,  ако сте  способни да  забиете кол в полето, да вържете  връз кола  една женска,  да  й пускате  мъжкари да  я насилват на всяко  едно  разгонване и да продавате кучила  по  зоомагазините  на кашони... Имате  шанс. 

Но..Ако  сте  отговорен  човек...Е... готов ли сте?

 




Гласувай:
0



1. dressy - оф....
05.06.2008 21:12
добре че имам котка:))))))
цитирай
2. minavam - дресси с котките положението е ...
05.06.2008 21:23
дресси
с котките положението е още по-зле. питай ги развъдниците в съюза на фелинологията.
цитирай
3. dressy - частно казано
05.06.2008 21:25
мойта прекрасница е кротичка и нямам проблеми
цитирай
4. minavam - но с котките злоупотребяват още ...
05.06.2008 21:27
но с котките злоупотребяват още по-зле, само защото те не хапят. Гнусна работа. Продават проскубани дворни котаци като породисти. Разликата е в набиването на очи, но измамата е същата.
цитирай
5. valsodar - Имам и кучета и котка
05.06.2008 21:44
Кучетата са френски булдози.
Първото куче бе френски булдог, по 4 часа съм го разхождал докато каталяса.
Така се разви и като фигура и златен медал си взе, но... разбирам те напълно - изцяло си прав, във всичко казано.
Малцина рабират, че донашния любимец е на първо място грижи и отговорност към него и едва на второ място радост и верен приятел.

Ако аз ям, такава квалитетна храна каквато котарака ми в момента, всеки ден трябва да набивам чер хайвер и да го поливам с Дом Периньон, но... другия вариант е да му се съсипят бъбреците на хайванчето от некачествена храна.

И мене ме питат комшийките - С какво го храниш ? - и като им кажа ме гледат , все едно че съм луд.
Да не говоря , че го извеждам вече редовно с мене в балкана да си потича на воля из поляните. :)
цитирай
6. minavam - 5. valsodar
05.06.2008 21:48
Не съм и предполага че това битово фучане ще го извадят админите на челната страница. Инак щях да съм по-отговорна в написаното.Имам едро куче. Което изглеждъ като плюшена играчка но е агресивно към непознатите. Възпитавам-лекувам-реша-храня-къпя го. И така от десет години.
Ако има още хора които възприемат кучетата като играчка им препоръчвам да си купят робот.

цитирай
7. cocolina - има истина в това което казваш
05.06.2008 21:55
, за доста неща си права
Но стилът и тонът не ми допадат, лично на мен.
цитирай
8. valsodar - Не е за всеки тая работа
05.06.2008 21:56
Това което винаги най-много ме е дразнело е именно в това отношение - да си вземеш животно наместо плюшена играчка.
Да не цапа, да не досажда, да не иска грижи и внимание, ако може и да не мърда !
Да вземат да започват да им имплантират един чип вече на животинките и да изпадат в стаза, когато им щракнеш с дистанционното - идеалната комбинация за консуматорското ни общество.

Много мои познати съм отказал от домашни любимци, по същия начин като тебе :)
Да не говорим пък какво става , ако решиш да излезеш в отпуска - мъка и за тебе, мъка и за животинката :)
цитирай
9. minavam - 7. cocolina
05.06.2008 21:58
Аз съм приятел на животните и малките деца. Не ми е целта да допадам на непознати хора)))Ако си вземеш куче което после ще го умориш от собствената си безоговорност, то нека съм ти неприятел))))Ще го преживея)
цитирай
10. minavam - 8. valsodar
05.06.2008 22:02
Аз съм по-склонна да откажа и да разубедя познатите ми да вземат куче, отколкото после да виждам как животното страда от липса на отговорни стопани. Или как глупавите стопани страдат от излишък на агресията от към страната на кучето. С котките това се понася по-безболезнено.
цитирай
11. foxy1 - Абсолютно си права !
05.06.2008 22:11
Аман от тъпанари,дето си взимат животинки -за играчка,украса или ...като мебел,без да си дават сметка ,че това е грижа и ОТГОВОРНОСТ ! Че то е живо същество ,което също обиква ,което също страда и което трябва да си готов да гледаш дълги години.
То това е малко като лафа за маймунката- дето преди да лапне орехчето,първо си го мери на гъзето(дали ще може да го изкара,х а ха)
А не като тея кухльвци-мине не мине месец,след като си вземат животинка и се почва - АААА,ще го махамеее,ми то пикае навсякъде,ми нагриза мебелите..
Баси тъпанарите !!!
цитирай
12. minavam - 11. foxy1
05.06.2008 22:12
Хората, които извеждат веднъж дневно за по 10 минути кучетата си няма да те одобрят)))ей)
цитирай
13. valsodar - Преди година
05.06.2008 22:19
Преди година, брат ми ентусиазиран от мурафетите на моя котарак реши да си вземе и той коте.
Напълно безобидна инициатива.
Опитах се да го предупредя.
Котарака взе да им прави бели поради липса на възпитание и ... налична тоалетна на разположение.
Натириха го.

И ей това не можах да разбера - за какво го гледаха цяла година и му се лензиха, колко го обичат, след като го натириха на улицата ?
цитирай
14. minavam - 13. valsodar
05.06.2008 22:20
Нал точно това се опитах да обясня: не купувай, не взимай, не се фукай с нещо ако не си сигурен че можеш да го понесеш близо 15 години. Бъди отговорен.
цитирай
15. wyvern - minavam
05.06.2008 22:28
Регистрирах се само за да ти кажа едно голямо ЕВАЛА за съжаление безотговорните никога няма да се свършат
цитирай
16. minavam - 15. wyvern
05.06.2008 22:30
лошота новина е в цялата история че хората забелязват единствено мутрофоните с питбулите и лайната по градинките. кой от тях ни брои нас, отговорните стопани? И колко от тях искат да са като нас?
Нищо. Важното е да не слизаме до тяхното ниво.
цитирай
17. wyvern - minavam
05.06.2008 22:34
В интерес на истината се срещат и хора като нас само че на фона на цялото са нищожна част. И е така защото просто няма контрол а българина по друг начин няма да се оправи.
цитирай
18. minavam - 17. wyvern
05.06.2008 22:40
Не мога да се съглася за контрола. Киноложката култура у нас е повече от низка. Вижте какво правят развъдниците, скандалите около ринговете и противоречията между работното и шоу насочване измежду кинолозите.
Искрено смятам че самите кучкари трябва да започнат да се държат като цивилизовани хора, а не да толерират лошото развъждане , съдене, и кварталното размножаване.
цитирай
19. wyvern - minavam
05.06.2008 22:45
знам какво става около и в ринга, киноложката култура не е ниска направо я няма, а като говорих за контрол имах предвид някой който да следи дали стопанина чисти след любимеца си примерно
цитирай
20. minavam - 19. wyvern
05.06.2008 22:49
Не съм съгласна с вас - киноложката ни култура е низка, но я ИМА, аз имам пред очите си пример на няколко интересни български развъдници, които слагат в малкият си джоб като пример за селекция комшиите ни сърби, унгарци, румънци. Имаме тук хората дето не работят за пъпи-мил. Нека не си затваряме очите. Но са малко.
и обиквонения обичайния кучепритежател просто съсипва представата за човека с кучето.
Ето това наистина ме вбесява.
цитирай
21. wyvern - minavam
05.06.2008 22:55
Съгласен съм за развъдниците за тях няма две мнения по въпроса (за някои не за всички) имах предвид киноложката култура на хората които вземат животно за домашен любимец, за подарък и т.н.
цитирай
22. danel - Напълно те подкрепям, minavam!
05.06.2008 22:56
Направо мразя хората, които си вземат животно само защото детето искало. Кучето, или котето, или хамстера не са играчки.Нямаме и никога не сме имали породисто животно. Но винаги сме имали любими животни. Невероятният Ричи- много рошав, черен и толкова красив и чаровен. Синът ми израстна с него и знаеше, че кучето е живо същество и иска много грижи и любов. Сега с нас е Аче- много прилича на Белия Бим черното ухо. И той е от породата, за която голямата част от хората с презрение казват: "помияр" .Но той е нашето животно- гледано, обгрижвано, разхождано в гората /живеем в Горна баня/. Да не започвам да говоря за нашите котета: Железарка, Джей-джей, Брадърите! Вярно е, че отговорността и грижите не са малки- храна, хигиена, обезпаразитяване и какво ли още не. Не си мислете, че имаме много свободно време. На работа сме всеки ден, а в събота и неделя се грижим и за малките деца на сина ни. Но животните са наши и искаме да са здрави и хубави. Убедена съм, че покрай грижите и любовта към животинчето и човек става по- добър.
цитирай
23. minavam - 21. wyvern
05.06.2008 23:13
развъдниците ги знаем, нито едно куче от развъдник не е нападнало човек. Правят го неуправляеми животни на безотговорните стопани.
цитирай
24. minavam - 22. danel
05.06.2008 23:17
не става дума за родословни или не родословни животни. Белият Бим Черното Ухо като роман е доста ужасяващ - та там стопанина бил пускал кучето си да се разхожда самО, припомнете си. Не става дума за произхода, става дума за отговорност. Ако на някой от нас - да не дава Господ - му се случи да се разболее, то ние ще намерим начин някой да ни гледа кучето. Това според мен е разликата между стопанина и притежателя.
цитирай
25. iram - И аз имам красиво куче
06.06.2008 07:54
Породисто, добре гледано и събира хорския интерес. Случва ми се да искам да му сложа табела как се казва, каква порода е и разни уточнителни клюкини, за които питат непрекъснато.
Но кучето си иска своето място в къщата, своето време за възпитание, за хигиена, за хранене, за разходка... Нещо като японска чаена церемония е всичко и се отказва човек от много неща, за да има ресурс за този член на семейството. Кучето не е играчка в никой случай, затова недоумявам, когато решават родители да купят на детето си в първи клас кученце.
цитирай
26. minavam - 25. iramПовече ме изненадват ...
06.06.2008 08:09
25. iram
Повече ме изненадват тези, които задължително искат малки. Ето това наистина за мен е загадка: вместо да си го гледаш животното да ти е щастливо и спокойно, някои на всяка цена искат да го мъчат с раждането, а после се чудят какво да правят с малките. Една голдънка квартално развъждане беше родила шест вагабонта, които съсипаха апартамента на стопаните: ами да, малките кученца освен че цапат искат и да играят, а стопаните са на работа, децата на училище. То не бяха изядени балатуми, то не бяха чехли и мебели... Едвам ги изтърпяха да порастнат достатъчно да ги подаряват. Ами те как я мислеха тази работа? Кучета нямат бутони Off/On.
цитирай
27. slancho - при нас се получи по различно с...
06.06.2008 09:21
при нас се получи по различно
спасихме и котето и кучето
кучето е ирландски сетер,един красавец,имунизирахме го и спазихме вс съвети на вет лекар за да се закрепи и изглежда добре,мн добро и любвеобилно куче не разбирам как са могли да го изоставят.но грижите са си много,както при децата, и отговорност трябва и знания.удоволствието от живота ни заедно е право пропорционално на грижата
цитирай
28. minavam - 27. slanchoБраво. Без грам ир...
06.06.2008 09:26
27. slancho
Браво. Без грам ирония го казвам. На кучетата не им е място на улицата. Изхвърлят ги тези, на които им е дотегнало от грижи, дето са взели решение за домашен любимец без да преценят правилно собствените си сили.
цитирай
29. slancho - и тогава има начин ако човек е кач...
06.06.2008 10:26
и тогава има начин ако човек е качествен ще потърси приемник,а не на улицата,и децата си ли изхвърлят,не ги разбирам.за да постъпиш честно се иска воля и доблест,а за да оправдаеш липсата на такива се търсят причини.хубав ден:))
цитирай
30. minavam - 29. slancho
06.06.2008 10:32
Хубав и на теб. Поздрави от мен един черен мокър нос у вас:-)
цитирай
31. minavam - 31. kamelka
06.06.2008 19:27
Котките прекрасно се подават на дресура. Просто са други и подхода към тях трябва да е различен. Нека не спорим за вкусове - интелигентните хора не го правят:-) Уважам еднакво отговорните стопани на котките също толкова, колкото и кучкари. самата аз обаче определено предпочитам кучета.
цитирай
32. karanikolov - Котките
06.06.2008 21:06
Имам котарак от 6-7г.
Много позитивно ми действа.Уравновесен характер. Даже понякога,когато съм ядосан, и го погледна -и все едно той ми казва: "Ей,аз те мислех за по разсъдлив". И чак се засрамвам :)))
Няма злоба, отмъстителност,злопаметност.
Има си собствена стая- остъклена тераса - само там спи, има тоалетна и т.н.
Старая се да се грижа за него - поне колкото за себе си.
цитирай
33. minavam - 33. karanikolov
06.06.2008 22:13
"Старая се да се грижа за него - поне колкото за себе си." - точно това се опитвах да обясня.
цитирай
34. venercheto - аз се държа отговорно
07.06.2008 20:22
- не си взех куче :) картинката ми беше пределно ясна, може би се дължи на развинтеното въображение.

взех си котарак :) гледаме се с него, играем си, и прочие- храната му е хубава и разнообразна. както някои вече спомена по-нагоре (и евала), сухата храна съсипва бъбреците и пикочния мехур на животните- каквото и да твърдят рекламите. това- от горчив опит, за щастие, без трайни последици.

и между другото, котарака ми не е и грам злопаметен- душичка е.

поздрави за всички любители на животните- и малките деца :)
цитирай
35. minavam - 35. venercheto
07.06.2008 20:29
да ти е жив и здрав:-)
цитирай
36. stranger - Хвала теб, minavam!!!
09.06.2008 15:45
Радвам се, когато чета нещо, написано от човек с чувство за отговорност. Затова, благодаря за хубавия пост. Не знам колцина се дават сметка за отговорността, идваща заедно с малкия и пухкав домашен любимец. Защото той расте, започва да прави бели, понякога да става агресивен или непокорен. Особено ме впечатлява частта за възпитанието. Не мога да си спомня колко пъти съм имал дребни пререкания с кучкари, които не могат да осъзнаят, че не живеят на остров или в имение с двуметрови стени.
Да не забравя - гледам кучета от двадесетина години и от тях съм получавал най-чистата и топла обич, на което едно създание е способно. И винаги съм се опитвал да им отговарям със същото.
цитирай
37. minavam - 37. stranger
09.06.2008 20:55
С Вас говорим на един и същ език))
цитирай
38. stranger - Радвам се да намеря съмишленици.
10.06.2008 09:20
Дано станем повече. София ще стане едно малко по-хубаво място. Сега правя опити да убедя моите съ-кучкари да направи едно чутовно усилие и да започне да събира изпражненията. Все още съм малцинство, но не губя надежда.
цитирай
39. minavam - 39. stranger
10.06.2008 09:24
Кмета, който уж е кучкар, във всеки един ЖК ако направи по една територия специално за разходка с кучета - чудо ще е. То не е голяма философия: голяма поляна, заградена с висока ограда и тежка врата, отварящата се навътре. С по една кофа за боклук на всеки ъгъл. Тогава нито ние ще пречим на НЕкучкарите, нито те на нас.
цитирай
40. stranger - За кучешката република
10.06.2008 13:35
Да си призная, не съм убеден, че сегрегацията/сепарацията кучкари-некучкари щи помогне /ама какви думи знам, а!/. По-скоро става дума за изграждане на взаимна търпимост и уважение - ценности, позалиняли в нашето общество. Тогава некучкарите няма да гледат и да мърморят като свекърви, а кучкарите ще достигнат до идеята, че има и други хора освен тях. :)
цитирай
41. minavam - "взаимна търпимост и уваж...
10.06.2008 20:11
"взаимна търпимост и уважение" - нека кучкарите почнем първи.)) когато виждам домашните кучета да се изпикават в пясъка на детската площадка, където играят децата, то напълно разбирам защо не-кучкарите не ни харесват)
цитирай
42. stranger - Напълно съм съгласен
11.06.2008 09:12
Подкрепям изцяло написаното от Вас. Знам и разбирам, че има хора, които инстинктивно изпитват страх от кучета и се опитвам винаги да държа моето настрана /макар че е "свиреп" голдън ритривър/; събирам всичко след него, водя го, по възможност, далеч от деца и пр. Но сте права - трябва да започнем от нас...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: minavam
Категория: Изкуство
Прочетен: 525680
Постинги: 231
Коментари: 693
Гласове: 2114