Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.09.2009 18:53 - Фикус
Автор: minavam Категория: Изкуство   
Прочетен: 1536 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 17.09.2009 18:58


Всички я наричаха  Евгения,  от  момента в който  се  появи при нас като  фронт офис мениджър. След 5 минути  разговор  на  събеседника му  бе  ясно  ако  я  нарече  "Жени"  може  и бой да отнесе. Как го постигаше  този  ефект  въпреки  русите си  къдри и сините си  очи? Как?!  Обикнах  я веднага,  та тя  имаше  фикус, как да  не  я обичам?
Здравейте, приятно ми е -   аз съм офисен  фикус.  В една каца  съм набутан,  застанал съм  точно  срещу  Евгения и мога да  й  се  любувам  по цял  ден от  9.00 до 18.00.  А дори  ние, фикусите, трябва да намираме  щастие и  утеха  сред прахоляка и  скучната  документация.
- Евгения, на  обяд сме,  идваш ли? - дежурно питаха  колегите когато  тя бе  в офиса.
- Я  къш-къш-къш, ще ми развалите  диетата - махаше тя  с  пълничките си  ръце и колегите  се изнизваха като напикано  мушкато.
- Нова  е, за това се натяга,  иска да дежури на телефоните  за да  прави  впечатление, остави  я,  поне някой дежурен в офиса и то без нас...

След това  тя  грабваше  телефона и това  бяха най-щастливите минути  в живота  ми. Знаете ли, никой не забелязва  когато  цъфти някакъв си  офисен  фикус. Хората предпочитат нещо  екзотично. Нещо като  роза или  орхидея. Но когато  тя  говори  с  нежният си  гласец с възрастната си майка  или  по-малката си сестра  за  фикуса...
 дори  аз  разбирам как  се чувстват  орхидеите, разцыфвайки.

- Внимавай да не е на течение - нареждаше  Евгения на  уплашента слушалка - Ще  настине, а после няма да  може да  го каже.  Да, знам за  циклене на паркета, нали  аз  плащам сметките, но те моля, внимавай да не е на  течение. Изкарай го на  балкона  от  сутрин до вечер,  сега  слънцето не е силно,  добре  ще му се отрази. Трябва да  затварям, работа ме чака.

...не съм звезда,  да,  аз съм  един  зелен троскот в ъгъла. Знам си  мястото но примирам като ме  погледне с уморените си  очи, изниквайки  иззад  монитора.

- Не плачи, мамо,  моля те,  не си го  уморила от  неправилното гледане,  веднага си  я  избий тази  мисъл  от главата! Ще те надживее  този  Фикус! Ох, да,  знам че не трябва да го наричам така и  че си  има  име,  извинявай...

Тук  изревнувах - разбрах че  фикуса не е точно  неин, а пък се  грижеше за него  като за свой собствен.  Ето ме мен,  Евгения,  и аз съм тук,  виж ме,  не съм ли  хубав? Твоят  фикус  голяма работа  ще да  е, нещо  много  екзотично... мамка му! Макар че... докато  твоят  фикус  се е кукнал сам,  аз  мога да ти  зяпам деколтето  и  уморените  очи по цял ден. Ащко  не мога да съм твой, поне  ти  ще си  донякъде моя.

- Да, мамо,  прибирам  се,  какво ти  чувство за вина?! Не си го помисляй,  аз ще  го  наглеждам.

...
Млада жена  пушеше  до прозореца, седнала  срещу  инвалидната количка с немощно тяло в нея.
- Да - нареждаше  младата  жена - да  разбирам, но  ми  обясни на пръсти  защо  трябва да го  обичам тоя  фикус? той като се  ожени за мама бе  разделил  хладилника  на две части:  неговата и нашата.  В неговата  имаше  шунка, сирене и  яйца, а в нашата  хляб без  масло.  мама ли?  Ами  тя само скимтеше: "разберете  ме, аз го  обичам"... Да,  грижа се... Смятам че е  достатъчно... Не ме прекъсвай... Моля?... Не ме прекъсвай! Ка-зах да не ме пре-къс-ваш. Не, не  викам. Кой? Мама?  На театър, разбира се,  аз гледам  фикуса. Да, когато си свободен ми се оба... Ок,  чао,  и аз те  обичам.

Евгения  изгледа  стареца  в инвалидната  количка  срещу  нея.
- Мислише  да се  измъкнеш така  лесно, а? Ще  живееш,  Фикус, до сто години  ще  живееш.  Докато съм жива ще те  вадя  от  оня  свят.

Старецът отсреща  като че ли  трепна. А може и да е било само поредната конвулсия.









Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. net - Не знам!
17.09.2009 19:02
защо ли скръцнах със зъби и въздъхнах? Нямам такъв навик.
цитирай
2. minavam - е, щом ти не знаеш, аз как да знам?
17.09.2009 19:03
е, щом ти не знаеш, аз как да знам?
цитирай
3. marcusjunius - хареса ми, да
18.09.2009 09:09
хареса ми, да
цитирай
4. minavam - Благодаря, Марк:-)
18.09.2009 09:17
Благодаря, Марк:-)
цитирай
5. benra - хм
18.09.2009 11:36
...ще ми за да попитам-защо?Макар да си дала ясен отговор
страхотна!
цитирай
6. minavam - мисля, че тя така и не му е простила. ...
18.09.2009 11:51
мисля, че тя така и не му е простила. но в дъното на цялата история е майката, разбира се.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: minavam
Категория: Изкуство
Прочетен: 525682
Постинги: 231
Коментари: 693
Гласове: 2114