Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
08.01.2009 15:12 - Змията и Слънцето
Автор: minavam Категория: Изкуство   
Прочетен: 2319 Коментари: 8 Гласове:
0

Последна промяна: 28.09.2009 10:48


Хлопна капака на терариума и  върху чист стерилизиран чакъл пред  Змията  падна  бяла  Мишка. Змията  мързеливо запълзя към  седмичната си  дажба, но  Мишката пъргаво  се покатери върху парче  дърво, служещо за декор в терариума, и нервно  загриза изкуствено листо на  фалшивият  бръшлян.

- Няма смисъл – каза  Змията – И без това няма  къде  да  избягаш. Не се движи, не  искам да се мъчиш.

- Това, което се движи, не се движи там, където  е, нито там, където го  няма – надменно  отвърна  Мишката.

- Виждам  че си  чела  Зенон – съчувствено се  подсмихна  Змията – определено си  от  онези... лабораторните.

Мишката не  й  отвърна:  с недоумение  тя  разглеждаше  изкуственото  листо от  декоративен  бръшлян.

- Стига  бе! Пластмаса! – констатира тя накрая.- Да ти  имам живота...

- Че твоят да не  е по-добър? – Змията сви се  на уютно кълбо – Живееш за да си нечия  храна, живот за завиждане, няма  що.

- Както и да го гледаш, аз не съм вегетирала  цял живот в светлините на глупавата  ти жълта  крушка,  била  съм  домашен любимец,  докато  не са  ме предали  в лабораторията и не попаднах тук – Мишката така се почеса,  сякаш бе готова  да  извади  куп стари семейни  снимки.

- Да-да, вярвам ти – скучаещо  отвърна  Змията – миналото  ти  изобщо не ме интересува,  ще прощаваш. Хайде да приключваме, разбирам те напълно – инстикт  за самосъхранение,  ала-бала,  но  нека  приключваме. Ще  свърши  бързо.

 

Мишката  въртеше в лапичките си дръжката от нещастното  изкуствено  листенце. Захапа  я като  стрък трева и  тутакси  я изплю.

- Гадост! – избърса муцуната си   тя с  албиносовите си  лапички – Личи си  че си се  излюпила в  терариума.

- И  така да е... И какво от това? – намуси се  Змията.

- Нищо... Ясна си ми... и за какво са ти тези  клонки с накичени по тях изкуствени  листа? Ти дори не си  дървесна... Този  чакъл го стерелизират редовно,  ха на бас! И няма Слънце...

- Слънцето го няма – Змията  бе  дълбоко  засегната, но  се  стараеше  да  поддържа  разговора  с все така скучаещ тон – И този  факт не ме притеснява. Що е  Слънце?

- То  е...- Мишката се  замисли, подбирайки  нужните  думи – То е като твоята крушка, само че  много голямо, горещо, макар че на цвят пак е  жълто. Но няма как да разбереш.

- Бе ти какво така се възмущаваш от осветлението? Я ми остави  крушката на мира  – възмути се  Змията – не спря да  опяваш „жълта та жълта”. Че  какви други  има?!

- Червени, например – изстреля  Мишката – Или  сини. Макар  че... Там  квантите са  дълги – удрят те  в очите...

Змията се  разсмя. Мишката подскочи.

- Ккакво... Защо се  извиваш така? – прошепна  Мишката.

- Продължавай – сви се  Змията  на една  плътна, опасна топка – то е било  забавно да  говориш с обяда си. Отдавна  не съм се  забавлявала  така. Смея се, без звук,  не ми  обръщай внимание.

- Без звук стават само   космическите катастрофи – отвърна  Мишката – защото  вакуум не предава  звука, това ми го каза  един умен  мишок,  господ да го...

- Изядоха ли го? – заинтересува се  Змията.

- Ха,  иска ти се! Такива като него не се  изяждат,  нашият професор го подари на внучката си. Той сега  има  дом, семейство. Чаткаш ли?

- Да – тихо отвърна  Змията  и с едно стремително   движение, като пусната пружина, впи  двата си  отровни  зъба  в замечталата се  Мишка.

След време,  храносмилайки  обяда си,  Змията  разтревожено  каза на  жълтата крушка  в терариума:

- Слънцето не съществува. Няма го и не може да  го бъде.

Мълчанието в терариума я  успокои, и  тя  задряма. Сънувайки  Слънцето.



Тагове:   малко приказки,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marcusjunius - сууупер :)
08.01.2009 15:16
сууупер :)
цитирай
2. minavam - марк
08.01.2009 15:17
(намигва му хулигански)
цитирай
3. benra - довечера
08.01.2009 16:13
ще я дам на дъщеря ми да я прочете!
цитирай
4. minavam - 3. benra
08.01.2009 16:22
Чакай, довечера ще закача още нещо, :-)
цитирай
5. krotalka - Усмихна ме,
08.01.2009 17:33
но ме и натъжи...
цитирай
6. minavam - @ Кроталка
08.01.2009 17:42
Нещо, което изаяждаме, понякога е по-умно от нас)
И други многото изводи:-)
цитирай
7. eleonoraknyazheva - Горката змия..)
08.01.2009 18:39
Ще живее, изяждана от червея на съмнението, че Слънцето съществува..;)
цитирай
8. minavam - . . . разтревожена от гадната Миш...
08.01.2009 18:48
...разтревожена от гадната Мишка:-)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: minavam
Категория: Изкуство
Прочетен: 521945
Постинги: 231
Коментари: 693
Гласове: 2114