Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
21.04.2008 09:22 - Moendo cafе
Автор: minavam Категория: Изкуство   
Прочетен: 1284 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 28.09.2009 10:38


Опит за превод,  разбира се. Автор -  Лея  Любомирская. Илюстрация - Андрей Дорохин.
...а ти си  мислише че не знам какво си правил снощи,  докато  мелех  кафе в кухнята,  о, глупав мой съпруже?

Хвърлих на масата   шепа  зелени  зърна от  Виетнам,  млади,  невинни  зърна,  загадъчни и  безразлични, като  очите ти, и  те  ми разказаха как на пръсти ти  се  прокрадна  вън от  дома, о, недостоен мой съпруже. 
След това  хвърлих прясно  изпечени  зърна от  Бразилия, благоуханни  кафяви  зърна  изпечени  по  Виенски, лъщящи  и сладки, като  кожата ти, и те  ми разказаха къде си  изкарал  цялата нощ,  о, неблагодарен мой съпруже. 
На края  хвърлих  шепа  прегорели  зърна,  горчиво  ухаещи зърна от  Ангола, черни, като сърцето ти, и те  ми  разказаха кого си  прегръщал  цяла нощ, о, лъжлив мой съпруже.

Ти дойде в кухнята  рано  сутринта, о, непредпазлив мой съпруже. Ти  дойде в кухнята  и ме помоли да ти направя  кафе. Ти се надяваше че  аромата на  кафето  ще  убие  чуждата  миризма, носещата се  от  дрехите ти и  аз няма да  я  усетя, о, самонадеян мой  съпруже?

Ще ти направя  кафе, о,  неверен  мой  съпруже.
Ще  сипя  в мелничка зелените  зърна от  Виетнам,  и кафявите  зърна от  Бразилия, и  черните  зърна от  Ангола. Очите ти, кожата ти, сърцето ти  ще  смеля  аз в старата  ръчна  мелничка, о, омразен мой съпруже. 

Довечера, когато  онази  жена  не ще те дочака и ще дойде  да те търси  в моето  кафене, аз  мълчаливо  ще  й  сипя  кафе. Кафе, каквото тя  никога  не е  пила  преди. Кафе, силно, като  прегръдките ти, благоуханно, като  кожата ти, и сладко, като  приказките ти, о, прекрасен мой  съпруже. Тази  жена  ще  отпие глътка и ще те забрави. Ще  те забрави и  ще  обикне  кафето ми. Аз знам за какво  говоря, о, горкият  мой  съпруже. Те са много,  жените  в моето кафене. Те  всеки  ден пият кафе и не питат къде са  мъжете, които  са ги прегръщали  някога.

Защо  плачеш? Та ти  си знаел че  преди  теб съм  имала  много съпрузи,о, леснозабравящ  мой  съпруже.
image




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. roksolana - ...
21.04.2008 13:29
Хареса ми :)
цитирай
2. minavam - Радвам се:-) А пък музиката е т...
21.04.2008 13:31
Радвам се:-)
А пък музиката е точно това парче, което накара авторката да напише тази прелест.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: minavam
Категория: Изкуство
Прочетен: 521885
Постинги: 231
Коментари: 693
Гласове: 2114